Supersnabba super-novor!

6 06 2010

Jag har haft en helt underbar helg!

Fredag bjöd på myskväll på stranden med vin och sushi. I lördags spenderades hela dagen i solen på trädäcken i Västra Hamnen och sen firade jag duktiga Cissi som tagit sin läkarexamen! Vi träffades i Nice för 8 år sedan då vi båda pluggade franska på universitetet och vi har hållit kontakten sen dess. Helt galet att det sedan dess blivit fransktalande: ingenjörskan Landgren och Doktorskan Bengtsson av oss…!!

Idag har vi varit hemma i Båstad för att springa Båstadloppet med syster-yster (som tyvärr blivit sjuk) och Hannes. Det var bra löparväder även om starten gick klockan 12 då det var som varmast. Jag har aldrig sprungit distansen 12,4 km förut och var osäker på vilket tempo jag skulle orka, plus att solen stod på rätt bra, men jag är nöjd med resultatet!

1:02:16 blev tiden och jag hamnade på en bronsplacering bland damerna! Det var ett ganska litet lopp med totalt under 100 deltagare, men det var kul att springa i hemtrakterna där jag sprungit oändligt många mil förr i tiden och det är förmodligen den enda bronsplaceringen jag kommer ta i ett lopp!=)

Här kommer några bilder från loppet:

Synkning med Garmin - varje löpares bäste vän....

Efter 10 km..

Dreamteam with the golden medals!


Åtgärder

Information

Ett svar

7 06 2010
Maria

Bra jobbat Maria! Fin tid i varmt väder. Ja visst är Garmin fantastisk. Jag är dock liite osäker på hur Garmin klarar tunneln på lördag…!? Vi hörs i veckan. Kram

Lämna en kommentar